Görüşlerinizi
Paylaşın
GENÇ GİRİŞİMCİLER FACEBOOK VE INSTAGRAM İLE İŞİNİ BÜYÜTÜYOR

AVRUPA KOBİ HAFTASI KAPSAMINDA, TOBB ANKARA GENÇ GİRİŞİMCİLER KURULU TARAFINDAN "İŞİMİZİ DİJİTAL ORTAMDA NASIL BÜYÜTÜRÜZ" KONULU PROGRAM DÜZENLENDİ.

 

ATO BAŞKAN YARDIMCISI AKTAY: "YENİLİĞE AÇIK YAPILARIYLA KOBİ'LER EKONOMİMİZİN MOTORUDUR"

 

26 KASIM 2019 - Ankara Ticaret Odası (ATO), 23-29 Kasım Avrupa Kobi Haftası'nda TOBB Ankara Genç Girişimciler Kurulu ve Facebook Türkiye'nin katkılarıyla düzenlenen "İşimizi Dijital Ortamda Nasıl Büyütürüz" programına ev sahipliği yaptı. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) ve sosyal medya uzmanları tarafından yapılan sunumlarda girişimcilere dijital ortamda işlerini geliştirebilmeleri için bilgiler verilen programın açılışı ATO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Temel Aktay tarafından yapıldı.

 

Aktay, yaptığı konuşmada Türkiye'deki işletmelerin yüzde 99'unun küçük ve orta boy işletme niteliğinde olduğunu söyleyerek istihdamın yüzde 80'e yakınını oluşturan KOBİ'lerin ekonomiye büyük katkı sağladığını kaydetti. Aktay, "Çalışma yöntemlerindeki esneklik, dinamik üretimleri ve yeniliğe açık yapılarıyla KOBİ'ler ekonomimizin motoru durumundalar" dedi.  

 

Küçük ve orta boy işletmelerin en büyük destekçisinin KOSGEB olduğunun altını çizen Aktay, "Verdiği eğitimlerle ve desteklerle girişimciliğe ilk adımın kolaylıkla atılmasını sağlayan KOSGEB, bir yandan işletmeleri üretim ve ihracata yönlendirirken diğer yandan da mentörlük sağlıyor" diye konuştu.

 

Dünyadaki değişim ve dönüşümlerin dijital alandaki gelişimlerle birlikte tüm iş ve iş yapma biçimlerini de değiştirdiğini anlatan Aktay, "İletişim teknolojilerindeki gelişmeler, rekabet sınırlarını genişletti. Artık ürettiğiniz bir ürün aynı şehir ya da ülkedeki üreticilerle değil, dünyanın öteki ucunda üretilen bir ürünle rekabet ediyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin rekabet güçlerini arttırmak, pazar paylarını genişletmek ve belki de sadece var olan güçlerini kaybetmemeleri için yenilikleri kucaklamaları, yeni işletme modelleriyle tanışmaları ve etkili bir biçimde bunlardan yararlanmaları gerekiyor" dedi.

 

Dünya genelinde e-ticaret pazar büyüklüğünün yılsonunda 3,5 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini söyleyen Aktay, "Elektronik ticaret ve pazarlama yollarından biri olan sosyal medya 21. yüzyılda, çalışan ve üreten insanların en büyük destekçisi durumunda. Facebook ve Instagram'ın öncü olduğu dijital platformlarda, ürün ve hizmet tanıtmak, iş geliştirmek ve müşteri portföyü genişletmek mümkün" diye konuştu.

 

-"İSTİHDAMI KARŞILAMANIN YOLU GİRİŞİMCİLER VE KOBİLERDİR"-

 

TOBB Ankara Genç Girişimciler Kurulu İcra Komitesi Başkanı Hakan Tarhan da konuşmasında, Türkiye'nin her yıl 1 milyon yeni istihdama ihtiyacı olduğunu belirterek, "Bu istihdamı karşılamanın tek yolu da girişimciler ve KOBİ'lerdir. Bir KOBİ ortalama 10 kişi istihdam ediyor ve neredeyse her sene 100 bin yeni KOBİ'ye ihtiyacımız var. Bu da temel üretim kaynağı girişimciliğe özendirmek ve cesaretlendirmekten geçiyor" dedi. Tarhan, Genç Girişimciler Kurulu'nun misyonlarından birinin de insanlara girişimciliğin de bir alternatif olduğunu aktarmak olduğunu kaydetti.

 

KOSGEB Ankara Çankaya İl Müdürü Ayşe Yeşim Çepni de katılımcılara KOBİ haftası hakkında ve KOSGEB destekleri hakkında bilgi verdi. Küreselleşmenin getirdiği dijitalleşme ile işletmelerin bulunduğu yerden satış yapabildiğine dikkat çeken Çepni, "Kendisini geliştiremeyen işletmeler yok olup gidiyor" dedi.

 

KOSGEB KOBİ Uzmanı Halil İbrahim Şen, yaptığı sunumda KOSGEB'in işletmelere sağladığı destek programlarına ilişkin bilgi verdi.  

 

-TÜRKİYE INSTAGRAM KULLANIMINDA DÜNYADA 5'İNCİ SIRADA-

 

Konuşmaların ardından Facebook Türkiye Eğitmeni Hande Aydın, sosyal medya kullanımı konusunda bir sunum yaptı. Türkiye'de bir kişinin günde ortalama 2 saat 32 dakika süreyle sosyal platforma girdiği bilgisini veren Aydın, dünyada 1 milyardan fazla insanın kullandığı ınstagram'ın Türkiye'de 37 milyar kullanıcı ile 5'inci sırada yer aldığını söyledi.

 

Instagram ve Facebook üzerinden girişimcilerin işlerini büyütmesi için izlenmesi gereken yöntemleri aktaran Aydın, facebook reklamları ve yaratıcı içerikler üretme konularını ele aldı.

 

Programa ATO Yönetim Kurulu Üyesi Süleyman Ekinci, ATO Meclis Üyeleri Belgin Sağdıç, TOBB Ankara Genç Girişimciler Kurulu İcra Komitesi Başkan Yardımcı Semih Can Karapınar ve Yönetim Kurulu Üyeleri Mehmet Özbey, Dilek Şen Güven, Üsame Kalaycı, Erhan Burak Aydın ve Selim Gökşin katıldı.