Görüşlerinizi
Paylaşın
MARKA BULUŞMALARI DEVAM EDİYOR

-MARKA BULUŞMALARI İKİNCİ GÜNÜNDE MARKA İSİMLER SEKTÖRLERİNDE DÜĞÜM ÇÖZME METODLARINI ANLATTI.

30 KASIM 2019 - Ankara Ticaret Odası'nın (ATO) bu yıl dördüncüsünü düzenlediği Uluslararası Ankara Marka Buluşamaları'nın (UAMB) ikinci gününde uzman isimler düğümleri çözmeye devam etti.

-DAHA CESUR VE YENİLİĞE AÇIK DOLAYSIZ MARKALAR-

 

"Dolaysız Marka Ekonomisi" adlı panel Ciner Bilgi Grubu Başkanı Dr. Mahmut Kurşun'un moderatörlüğünde gerçekleşti. Konuşmasında dolaysız markaları ele alan Wavemaker CEO'su, IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Neslihan Olcay, yeni oluşan dolaysız markaların daha cesur ve yeniliğe açık olduklarını söyledi. Eczacıbaşı Medya Planlama ve Satın Alma Müdürü, IAB TR Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, konuşmasında düşük bariyerli, esnek sermayeli, tüketiciyi merkeze alan markaların tüketicinin alış biçimlerini değiştirdiğini söyledi.

 

-"MARKALAŞMA DİJİTAL DÖNÜŞÜMLE OLACAK"-

 

Strateji ve İnovasyon Danışmanı Mustafa İçil, "Dijital Dönüşüme Ayak Uydurmak" adlı sunumunda dijitalleşme ve dijital dönüşüm arasındaki farkı ele aldı. Şirketlerin henüz bu farkı iş yapma biçimlerine doğru uygulayamadığını söyleyen İçil, şirketlerin büyük bir kısmının henüz dijital dönüşüm projesi oluşturmadığını kaydetti.

 

-İNSAN BECERİSİ, YAPAY ZEKÂYLA BULUŞUNCA-

 

Tanı Kurumsal Projeler ve İş Birlikleri Direktörü, DPID Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, KMD Denetleme Kurulu Üyesi Ayten Karahan Hasgül'ün moderatörlüğünü yaptığı "Zeka Yapay, İnsan Gerçek" adlı panelde konuşan Tanı Veri Bilimi ve Analitik Çözümler Yöneticisi Bora Sezen, konuşmasında tüketiciyi tanımak, anlamak ve beklentilerini çözmek için insan becerisi ile buluşmuş bir yapay zekanın kullanılabileceğini söyledi. Arçelik Veri ve Yapay Zeka Grup Yöneticisi Pınar Köse Kulacz, dünyada yapay zekanın yeni bir kavramı olmadığını ve yıllar içindeki gelişmelerle evrim geçirdiğini söyledi. Kulacz, veri üreten tüketici devrinin başladığını bunun da veri tsunamisi oluşturduğunu dile getirdi.

 

-YENİ ÇAĞA UYUMLANAN YÜZYILLIK MARKALAR-

 

 "Geçmişten Geleceğe Markalaşmak" adlı panel Yüzyıllık Markalar Derneği (YYMD) Yönetim Kurulu Üyesi Kültür Danışmanlık Marka Geliştirme Danışmanı Asude Alkaylı moderatörlüğünde yapıldı.

 

Yüzyıllık markaların temsilcilerinin katıldığı panelde konuşan YYMD Genel Kurul Üyesi Eyüp Sabri Tuncer Genel Müdür Yardımcısı Pelin Tuncer konuşmasında Eyüp Sabri Tuncer markasının kuruluş hikâyesini katılımcılara anlattı. Anafartalar'da açılan ilk dükkânın günümüzde faal olduğunu söyleyen Tuncer, bir Ankara markası olan Eyüp Sabri Tuncer'in 7 kıtada 72 ülkede faaliyetlerine devam ettiğini kaydetti

 

Büyükada da bulunan Splendid Palas Hotel'in 5'inci kuşak temsilcisi olan Serra Taşkent ise, Fransa'ya gerçekleştirilen bir seyahat sonrasında kurulan ve yabancı basında 'Düğün Pastası' olarak adlandırılan otelin uzun yıllar geçmesine rağmen ziyaretçi akınına uğradığını söyledi. Taşkent, "Trendleri takip ediyoruz ama içinde kaybolmadan kendi çerçevemizle bunu yapıyoruz" dedi.

 

YYMD Genel Kurul Üyesi Ali Muhiddin Hacı Bekir 6. Kuşak Temsilcisi Leyla Celalyan, konuşmasında 1777 yılında oluşturulan markalarının geleneksel lokumun farklı bir tarifle tekrar yorumlanmasına dayandığını söyledi. Celalyan, Türk Lokumu'nun hem Osmanlı hem de Cumhuriyet'i tanıtacak nadir ürünlerden biri olduğunu kaydetti.

 

-KENDİ DİLİMİZDE KENDİ HİKÂYEMİZİ ANLATALIM-

 

"E-Spor: Oyun mu, Spor mu?" adlı panel Türkiye E-Spor Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Bora Koçyiğit tarafından gerçekleştirildi. Panelistlerden InGame Group CEO'su Alpay Alptekin, marka yaratırken aslında hikâyelerin yaratıldığını ve her oyunun bir hikâye barındırdığını söyledi. Alptekin, "Hikâyelerle dolu Anadolu topraklarıyla kendi oyunlarımızı kendi dilimizle, kendi hikâyemizle yazıp, milyar dolarlık bu sektörü domine edecek oyunlar yaratabiliriz" dedi. Türkiye E-Spor Federasyonu Kurucu Başkanı Alper Afsin Özdemir, konuşmasında e-sporun doğası gereği doğurgan bir alan olduğunu, stratejiyle analitik zekânın beraber kullanılarak ilerlenmesi gereken bir platform olduğunu söyledi. Türkiye E-Spor Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Gürkan Parlakaç, panelde yaptığı konuşmasında, reklam tanıtımları ve etkinliklerle Türkiye'de e-sporun kendine daha fazla yer bulmaya başladığını söyledi.

 

-"TANIŞMANIN EN İYİ YOLU YEMEKTİR"-

 

Gazete Yazarı ve Televizyon Programcısı Refika Birgül, sunumunda "Bir şehri tanımak ve tanıtmanın en iyi yolu gastronomidir" dedi. Birgül, günümüzde şehirlerin mimari güzelliklerinden çok mutfaklarının ilgi çektiğini söyledi ve gerçek tecrübeyi yaşatanın seyredilen değil tadına varılan ve tüketilebilen olduğunu kaydetti. Birgül, "Yemeklerimiz bizi, Anadolu'yu yansıtıyor. Bizim mutfağımız bizim gibi farklı lezzetlerin bir araya gelmesiyle oluşuyor. Bizim ihtiyacımız olan da bu birlikteliği yaratmak" diye konuştu.

 

-TÜKETİCİYİ DİNLEYEN, DÜĞÜMÜ ÇÖZER-

 

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, "Ford Trucks Marka Hikayesi" adlı sunumunda markalarının Cargo adlı yük taşıma kamyonunun Türkiye'deki üretim hikayesini anlattı. Geçmiş dönmelerde Pazar paylarının yüzde 27'den yüzde 14'e düştüğünü söyleyen Turfan, "Pazar payındaki düşüş Cargo'nun önünde çözülmeyi bekleyen bir düğüm haline geldi. Bu noktada çözüm şoförlerin sesini dinlemekti" dedi. Turfan, 16 yıllık ajanslarını ve şirket isimlerini değiştiren Ford Trucks'ın 'Her yükte birlikte' sloganıyla yoluna devam ederek düğümü çözdüğünü ve yüzde 14'lük pazar payını yüzde 32'ye çıkardıklarını kaydetti. Sorunların çözümünün daima tüketicide olduğunu söyleyen Turfan, tüketiciyi dinleyerek düğümün çözülebileceğini kaydetti.

 

-"TURİZM DENEYİM SATIN ALMAKTIR"-

 

WE Marketing Group CEO'su Viveca Chan, Çin'in batıdan dijitalleşme konusunda çok şey öğrendiğini ama önemli olanın onu doğu ile birleştirebilmek olduğunu söyledi. Türkiye'nin çok büyük bir turizm potansiyeline sahip olduğunu söyleyen Chan, "Turizm günümüzde artık sadece bir yere gitmek değil bir deneyim satın almaktan geçiyor. Türkiye de bu potansiyeli görüp Çin ile karşılıklı turizm fırsatlarını değerlendirebilir" dedi.

 

-"ÇOK DEĞİL VERİMLİ ÜRETELİM"-

 

Ford Otosan Akıllı Teknolojiler ve İnovasyon Müdürü Güner Demirural, "Endüstriyel Devrim, Akıllı Fabrikalar Ve Gelecek" başlıklı sunumunda daha çok üretmenin değil daha verimli üretmenin önemine değindi. Demirural, esnek olarak, ters düşünerek, soruları sorgulayarak ve stratejik bir ağ kurarak üretim süreçlerinin işletilmesi gerektiğini kaydetti.

 

-"TÜRKİYE, MOBİL BANKACILIKTA DÜNYA LİDERLERİ ARASINDA"-

 

Cognito Ajans Başkan Vekili Yvonne Maher, "Finansal Hizmetlerde Başarılı Bir Marka Oluşturmak" adlı sunumunda dünyada mobil bankacılık kullanma oranının yüzde 42 olduğunu ve Türkiye'nin dijital bankacılık kullanma oranları ile lider ülkeler arasında yer aldığını kaydetti. Maher, doğru format, doğru zaman ve doğru yerde doğru içeriğin verilerek başarı sağlanabileceğini dile getirdi.

 

-SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARI SAMİMİYETTEN GEÇER-

 

"Marka Yüzü İş Birlikleri" paneli Şarkıcı, Şarkı Sözü Yazarı, Besteci Murat Boz ve AVVA Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik ile gerçekleştirildi. Atik, erkek giyim markası olan AVVA'yı 'smart casual' hem şık hem de rahat olarak konumlandırdıklarını, samimi ve sürdürülebilir bir platform yaratmak istediklerini belirtti. Panelde konuşan AVVA'nın marka yüzü Murat Boz, samimiyetten doğan anlaşmaların tüketiciye yansıdığını ve bu şekilde sürdürülebilir bir başarı elde edildiğini söyledi.

 

Yönetmen, Senarist ve Oyuncu Müfit Can Saçıntı "Yenilmeden Yenilenmek" adlı konuşmasında sembollerin değil sözcüklerin marka yaratacağını söyledi. Saçıntı, "Mutluluğun formülü iyi insan ilişkileridir. Güçlü marka da ancak bu şekilde yaratılır" dedi.

 

 "Evin Salonundan Konser Sahnelerine" paneli Müzisyen Zeynep Bastık ve Hypers.Co Kurucu Ortağı Tolga Akış tarafından gerçekleştirildi. Youtube ile büyük bir mecrada başlayan hikâyelerinin kitlelerle tanışma sürecini anlattılar. Dinleyicilerin sorularını yanıtlayan Bastık, dinleyicilere mini bir konser verdi.

 

Yaptığı söyleşide Şarkıcı Merve Özbey, yapılan işin tek başına değil bir ekiple yapıldığını söyleyerek uyumlu çalışmanın önemine değindi. Kişinin her konuda kendini yetiştirmesi gerektiğini söyleyen Özbey, "Doğru şarkı seçmek lazım, marka olmak dinleyicinin ne istediğini bilmekten geçiyor" dedi. Söyleşinin ardından soruları cevaplayan Özbey, dinleyicilere mini bir konser verdi.

 

-UAMB'DA İKİNCİ GÜN EĞİTİMLERİ-

 

Uluslararası Ankara Marka Buluşmaları'nın ikinci günü 11 ayrı salonda 40'ı aşkın başlıkla alanında yetkin isimler ve üniversite öğretim üyeleri tarafından verilen eğitimlerle adeta bir eğitim fırtınası estirildi. Bu eğitimler arasında, "Dijital Dünyada Değişen Tüketici Davranışları" "Dijital Dünya", "Dijital Reklamcılık","Taş, Kağıt, Makas", "Türkiye'nin Önünü Açan Pazarlama Fikirler", "Sosyal Sorumluluk ve Marka Yaratma", "Koç Türkiye'nin Mühendis Kızları", "Dijital Çağın Mesleği: INFLUENCER Nasıl Olunur?" ,"Mutlu Müşteriler, Güçlü Markalar", "Kültürel Diplomaside Markalaşma", "Göbeklitepe Nasıl Marka Olur?", "Marka ve Ahlak", "Yatay Gerçeklik, Dikey Zeka", "Girişimcinin Finansal Kaynakları", "Bir Marka Olarak Türkiye Sineması" gibi konular yer aldı.

 

-ETKİNLİK ALANINDA BİLGİSAYAR OYUNLARI-

 

Uluslararası Ankara Marka Buluşmaları Congresium üst salonlarında konuşmacılar ve eğitimlerle devam ederken, fuar alanında da çeşitli etkinlikler yer aldı. Akıllı teknolojiler fuarında yerli ve milli üretim teknolojiler katılımcılara gösterilirken, gençler bilgisayar oyunlarıyla keyifli vakit geçirdi. Satranç Müzesi'nin yer aldığı etkinlik alanında canlı satranç gösterileri de yapıldı. Katılımcıların sanal gerçeklik gözlüğü ile çok boyutlu dünyada vakit geçirdiği etkinlik alanında, akıllı robotlar da yer aldı.